Telefon: +385 43/335-330, Mob: +385 91 61 99 466, Email: info@maletic.eu

Hiperhidroza (prekomjerno znojenje)

Neki se ljudi pojačano znoje a da za to i nema posebnih razloga. Osim vanjske topline, fizičkog rada. nervoze, stresa na znojenje pa čak i na miris znoja može uticati više faktora – hrana, piće, raspoloženje, lijekovi, hormoni itd.

Prekomjerno znojenje (hyperhidrosis)

u pazušnim jamama, na stopalima, dlanovima, a rijeđe na licu, nosu. Test sa jodom i škrobom - tamo gdje je smeđa mrlja probila bijeli škrobni prah, ima ponajviše žlijezda znojnica.

Fiziološka hiperhidroza

je kod pojačanog fizičkog rada trudnoće, stresa, pretilosti, klimakterija, u vrućoj klimi.

Simptomatska hiperhidroza

je kao simptom bolesti – npr. malarije, TBC, upala pluća. Može se javiti kod hipoglikemije, kardiovaskularnog incidenta. Može se također javiti nakon uzimanja nekih lijekova – npr. aspirin, kortikosteroidi, psihofarmaci. Posoji i hiperhidrosa do koje dolazi zbog konzumiranja začinjene hrane, kao i uslijed djelovanja alkohola i nikotina.

Genuina hiperhidroza

je prirođena, znači postoji nasljedna sklonost pojačanom znojenju. Najčešća komplikacija hiperhidrose je gljivična infekcija i nastanak bradavica (prepone, ruke, stopala). Smanjeno znojenje (hypohidrosis) – ili čak prestanak znojenja (anhidrosis) je težak poremečaj, koji može biti opasan i po život. Ovakav poremečej može dovesti do toplotnog udara. Najteži slučajevi su povezani sa opekotinama (oštećenje žlijezda znojnica), toplotnim udarom i dehidracijom. Na smanjeno znojenje utječu i neki psihofarmaci, a postoji i bolest ektodermodisplazija – prirođeno stanje bez ekrinih žlijezda. Može biti i povezana sa hormonskim poremećajima kod Addisonove bolesti, zatajenja bubrežne i srčane funkcije, te kod oštećenja živčanog sustava. Izražena može biti i kod kožnih bolesti – npr. psorijaza, sklerodermija, pemfigus. Također se pojavljuje i kao simptom kod povećanog gubitka tekućione - dehidracije. U starijoj životnoj dobi je to normalna fiziološka pojava.

Više informacija na: www.znojenje.com i www.prekomjerno-znojenje.com.

Saznaj više: www.prekomjerno-znojenje.com

Naručite se za besplatne konzultacije!

Nudimo stručan savjet i vrhunsku uslugu. Obratite nam se s povjerenjem.